Min Skola Norsborg – Individuella programmet

Informationsblad om Individuella programmet på Min Skola.

Min skola Norsborg erbjuder det individuella programmet. Undervisningstiden för programmet är 3600 timmar fördelade på fyra år. På individuella programmet läser eleverna ämnesområden.

Programmet innehåller följande sex ämnesområden:

• Estetisk verksamhet
  • Hem- och konsumentkunskap
  • Idrott och hälsa
  • Natur och miljö
  • Individ och samhälle
  • Språk och kommunikation.

Stor del av undervisningen bedrivs utomhus med våra djur. Därför är det viktigt att du som söker hit tycker om att vara ute i alla väder. En dag i veckan sköter vi om skolans alla djur. Vi mockar, fodrar och gosar mm. Utöver det så tar vi gärna med oss fåren eller hästarna på våra skogspromenader, kelar med kaninerna, matar grisarna eller bara sitter och gosar med våra getter. Vi har även en trädgård som eleverna sköter om.

Studie- och yrkesvägledaren arbetar tillsammans med eleverna fram en individuell utslussningsplan som påbörjas under höstterminen i årskurs 4.