Hund på skolan spelar en viktig roll för oss alla. De har en lugnande effekt genom att bara finnas där, de hjälper oss att komma ut i alla väder och kan förmedla stor kunskap om djurs beteenden och språk.  Idag har vi två hundar på skolan, Achilles och Luna läs mer om dom nedan.

All star Achilles är en Staffordshire bullterrier och är född 2013. Han har arbetat på Min Skola sedan han var valp. Achilles  är full av energi och glädje. Han älskar när man kliar och gosar med honom och tycker väldigt mycket om att leka. Hans favoritmat är korv, köttbullar och all sorts frukt och bär.

Achilles är på skolan måndagar, onsdagar och fredagar tillsammans med matte Helena.

Luna är en Labradoodle, en blandning av pudel,labrador och spaniel. Luna är född 2022. Hon älskar morötter och tycker mycket om att träna med eleverna. Luna går en förberedande kurs för att bli utbildad skolhund framöver.

Luna är på skolan ett par dagar i veckan med sin matte Kicki.